Anchor tekst, Link building, Anchor HTML
Anchor tekst, het is geen hogere wiskunde, maar wel van doorslag gevend belang als je gevonden wilt worden voor zoekmachine optimalisatie.
Een link bestaat uit delen.
Tekst, is het Anchor deel.
Wat we hier zien is het adres deel, domein met de betreffende pagina.
Target opent een nieuw blanco venster.
Rel= verteld zoekmachines dat ze de link niet hoeven te volgen, dit is voor o.a. Google verplicht als het een betaalde link is.
Tussen de haakje komt dan de zoekterm, Anchor.
in de praktijk ziet die er dan zo uit, maar deze is zonder nofollow:
Dit is de Anchor Tekst, jouw zoekterm
alles te samen vormen ze de hyperlink of wel de Anchor HTML.
Voor zoekmachine optimalisatie is anchor tekst een link building tool.
De anchor tekst moet de exacte zoekwoorden bevatten als je gevonden wilt worden voor zoekmachine optimalisatie in Google.
Is dat niet het geval, dan kan het tot meer als 80 posities in de index van de Google zoek resultaten uitmaken.
Bekijk dit voorbeeld van Anchor tekst zoek resultaten in Google maar eens.
Satesaus maken en satésaus maken, hoe verder in de index, hoe groter de Anchor HTML verschil maakt.
Longtail vs short tail.
Short tail is een enkele zoekterm, in dit voorbeeld: satésaus.
Longtail is een dubbele of meer bij de zoek term, dus in dit voorbeeld: satésaus maken of nog langer, satésaus zelf maken.
Hoe langer de staart is hoe groter de kans op een top positie in de index goed voor zoekmachine optimalisatie in Google.
Een top positie in de index van zoekmachine Google betekend nog niet perse veel bezoekers.
Als er niet op de opgegeven longtail wordt gezocht gaat ons feestje niet door.
Gelukkig is er een Google Tool voor zoekmachine optimalisatie in Google.
Maar dan moeten we ons eerst even verdiepen in de zoek-woorden.
Keywords (zoekwoorden)
Bezoekers komen binnen op zoekwoorden.
Het is dus van belang om deze zoekwoorden een aantal maal in de tekst van de pagina te hebben en in namen van foto’s e.d.
Dit kunnen we het best uitzoeken met een keywords tool voor zoekmachine optimalisatie in Google.
Als je hier voor het eerst kennis mee maakt ga dan voor de short tail en de longtail van 2 worden.
Je vind een goede keywordstool op de webpagina webmaster seo tools.
(Hier staat ook een goede Page rank checker Google, zo zie je snel de notering van je website per zoekwoord in de index)
Na de keywords analyse gaan je in Google Insights for Search kijken of je zoekwoord goed scoren voor zoekmachine optimalisatie in Google. Je kan per zoekterm longtails maken of een betere zoekterm kiezen die je dan in je webtekst verwerkt.
Ik zie dat jullie een mooie link carrousel hebben opgezet en ben erg benieuwd of dit als SEO strategie anno 2015 nog werkt? Ik ben zelf in de weer voor verschillende klanten o.a. Timberprint. Zij maken op hout geprinte fotolijsten voor binnen en buiten. Het mooie is dat je door de hout structuur, die je door de foto heen ziet, een mooi effect krijgt. De vraag is of het slim is om voor hen meer websites aan te maken... Hun site, voor foto's op hout vind je hier Foto Print Op Hout
Reactie: ja ook in 2015 werkt dit nog goed, echter longtail is het best dus hier maak ik van: foto print op hout, bekijk deze tool eens met "print op hout" ubersuggest
Ook gratis banner advertenties kunnen best goed werken, views opbouwen met b.v. link-pagina's en target het op een beter website. Wel over nadenken!
Je hebt een mooie website gemaakt...en nu wil je natuurlijk bezoekers.Wanneer jij gebruik maakt van onze promotie pagina's heb je gegarandeerd succes en dan is het alleen nog maar wachten op die mooie bezoekersaantallen en geld verdienen met je site! megatopper